Pilot

Langs de (leer)lijn

“Via de ingang” werken met leerlijnen door het hele Kindcentrum. Om er zo voor te zorgen dat kinderen niet meer “naast het spoor” dienen te lopen maar hun eigen route kunnen volgen.

Op veel scholen wordt de inhoud van het onderwijs, met de kerndoelen als leidraad, bepaald door gebruik te maken van methodes om gewenste doelen te behalen. Dit betekent dat veel kinderen “mee” moeten in de “methodevaart”. Ondanks de inspanningen en differentiatievormen betekent dit voor (te) veel kinderen dat ze (net) naast “het spoor” lopen en het lesprogramma niet aansluit bij hun ontwikkelingstempo.

We willen “via de ingang” werken met leerlijnen door het hele Kindcentrum. Om er zo voor te zorgen dat kinderen niet meer “naast het spoor” dienen te lopen maar hun eigen route kunnen volgen.

Alle medewerkers gaan vanuit de mindset “leerlijnen” redeneren; toetsing en methodes zijn hulpmiddelen/bronnen en ondergeschikt aan de leerlijn.
Persoonlijke groei van kinderen is het uitgangspunt. Alle medewerkers zijn in staat om het onderwijs af te stemmen op de individuele behoeften van leerlingen, waardoor ze beter kunnen inspelen op de diversiteit in de klas.

© Werkplaats Inclusief 2024 | Website door: studioRAVEN, Griffin’s Inc. en DORST communicatie